FAQ

Veelgestelde vragen over het Alexion CRM

Hoe kan ik SignRequest gebruiken in Alexion CRM?

SignRequest logo en tekst

Met SignRequest kun je overeenkomsten en contracten online laten ondertekenen door een klant.

Vanuit Alexion CRM is er koppeling gemaakt waarmee je Documenten/contracten direct vanuit het programma kan versturen en laten ondertekenen. Als een contract/document is ondertekend, krijgen jij en de klant een e-mail ter bevestiging (inclusief het ondertekende contract en de wettelijke ondertekeningsverklaring). Tevens wordt het ondertekende contract in Alexion CRM ingelezen.

Op deze manier hoef je contracten en overeenkomsten niet meer per post of e-mail te versturen en lang te wachten totdat de klant deze terugstuurt. Ook maak je het op deze manier veel makkelijker voor de klant. Deze hoeft namelijk niets uit te printen, ondertekenen, terug op de post te doen of te scannen en terug te mailen.

Uitproberen?

Wil je kijken of SignRequest wat voor jou is? In de Instellingen van Alexion CRM kan je de demo-modus van SignRequest inschakelen. Dan kan je gratis aanvragen versturen.

Instellen van de koppeling met SignRequest

In principe is het heel eenvoudig. Je hebt nodig:

  • Een SignRequest account voor de API-koppeling
    • Aan te vragen bij ons 🙂
    • De kosten voor het versturen van een document zijn vanaf € 0,90 per te ondertekenen document, er zijn geen abonnementskosten van toepassing. Je betaalt dus alleen voor wat je gebruikt.
      • De kosten worden per maand gefactureerd
      • Prijzen per verzonden document
        • Standaard prijs € 0,90 per document
        • bij meer dan 100 krijg je 5% korting
        • bij meer dan 200 krijg je 10% korting
        • bij meer dan 400 krijg je 15% korting
        • bij meer dan 800 krijg je 20% korting
    • Een API-code om in Alexion CRM in te voeren
  • Een document/contract in Alexion CRM dat je wilt laten ondertekenen
    • Via Sjablonen kun je die aanmaken, inclusief samenvoegvelden waardoor het ondertekenen nog makkelijker wordt
    • Wij kunnen je helpen bij het opzetten van de koppeling en het maken van een eerste document

In Alexion CRM heb je, vanaf versie 6.2, bij Organisaties en Personen op het tabblad Documenten een extra knop onderaan de lijst. Met die nieuwe SignRequest knop kan je heel gemakkelijk het betreffende Document naar de klant sturen om te laten ondertekenen.

Je hebt verschillende instellingen die je kunt gebruiken waarmee je de ondertekening kan beïnvloeden.

Hoe stel je het in?

Hier volgen de stappen om SignRequest in te stellen in Alexion CRM.

  • Alexion CRM online 6.2
  • Alexion CRM online 7.0 en hoger
  1. Open het Instellingen scherm in Alexion CRM via menu Extra > Instellingen
  2. Ga naar het tabblad SignRequest
    SingRequest instellingenscherm
  3. In de instellingen van SignRequest (bij Teams) kun je een API-token aanvragen (meestal doen wij dat voor je). Vul deze token in bij het veld API Key.
  4. Het van e-mailadres en van naam kunt u eventueel invullen indien je wilt dat de aanvragen vanaf een bepaald account komen. Als deze leeg zijn gebruikt Alexion CRM de informatie van de Gebruikerskaart van de Gebruiker die het Document verstuurt.
  5. Vervolgens kun je enkele standaard instellingen voor de aanvragen instellen. De vinkjes zorgen voor enkele opties binnen SignRequest. De meeste geven aan welke opties de ondertekenaar krijgen om het document in te vullen. De vinkjes kunnen worden overschreven tijdens het versturen van een aanvraag.
    1. Versturen van herinneringen: Dit zorgt ervoor dat er automatisch herinneringen naar de ondertekenaar worden verstuurd door SignRequest op dag 3, 8, 13 & 18.
    2. Uitschakelen bijlages: Dit zorgt ervoor dat er geen bijlages kunnen worden geupload.
    3. Uitschakelen ‘tekst handtekeningen’: Dit zorgt ervoor dat je geen handtekening mag typen.
    4. Uitschakelen ‘tekst invoer’: Dit zorgt ervoor dat je geen tekst mag invoeren.
    5. Uitschakelen ‘datum invoer’: Dit zorgt ervoor dat je geen datum mag invoeren.
    6. Uitschakelen e-mail: Dit zorgt ervoor dat er door SignRequest geen e-mailberichten worden verzonden.
    7. Uitschakelen ‘Handtekeningen uploaden’: Dit zorgt ervoor dat er geen handtekeningen mogen worden geüpload.
  6. Klik vervolgens op Oké om het Instellingscherm af te sluiten
  1. Open het Instellingen scherm in Alexion CRM via menu Extra > Instellingen
  2. Ga naar het tabblad SignRequest
    Instellingen SingRequest
  3. In de instellingen van SignRequest (bij Teams) kun je een API-token aanvragen (meestal doen wij dat voor je). Vul deze token in bij het veld API Key. Heb je nog een token? Gebruik dan het vinkje SignRequest demo om de SignRequest te testen. Dit kan je op elk moment activeren, is helemaal gratis en kan je gebruiken om te kijken of je documenten er mooi uitzien of om SignRequest te testen.
  4. Het van e-mailadres en van naam kunt u eventueel invullen indien je wilt dat de aanvragen vanaf een bepaald account komen. Als deze leeg zijn gebruikt Alexion CRM de informatie van de Gebruikerskaart van de Gebruiker die het Document verstuurt.
  5. Vervolgens kun je enkele standaard instellingen voor de aanvragen instellen. De vinkjes zorgen voor enkele opties binnen SignRequest. De meeste geven aan welke opties de ondertekenaar krijgen om het document in te vullen. De vinkjes kunnen worden overschreven tijdens het versturen van een aanvraag.
    1. Taal: De taal waar in SignRequest communiceert met de ontvanger.
    2. Versturen van herinneringen: Dit zorgt ervoor dat er automatisch herinneringen naar de ondertekenaar worden verstuurd door SignRequest op dag 3, 8, 13 & 18.
    3. Verstuur CC naar mezelf: Blijf op de hoogte van alle acties die in SignRequest gebeuren. Bijvoorbeeld als een document wordt ondertekend, daarnaast krijg je ook een kopie van het initiële bericht. Let op! Als je dit vinkje uitschakelt krijgt je wel gewoon het ondertekende document opgestuurd als deze ondertekend is. Dit staat los van de CC
    4. Uitschakelen bijlages: Dit zorgt ervoor dat er geen bijlages kunnen worden geüpload.
    5. Uitschakelen ‘tekst handtekeningen’: Dit zorgt ervoor dat je geen handtekening mag typen.
    6. Uitschakelen ‘tekst invoer’: Dit zorgt ervoor dat je geen tekst mag invoeren.
    7. Uitschakelen ‘datum invoer’: Dit zorgt ervoor dat je geen datum mag invoeren.
    8. Uitschakelen e-mail: Dit zorgt ervoor dat er door SignRequest geen e-mailberichten worden verzonden.
    9. Uitschakelen ‘Handtekeningen uploaden’: Dit zorgt ervoor dat er geen handtekeningen mogen worden geüpload.
    10. Verifieer telefoonnummer van ontvanger: SignRequest kan extra controles toevoegen om zeker te weten dat de ondertekenaar klopt, door bijvoorbeeld een SMS-code te versturen.
    11. Maak geen nieuwe documentversie voor het verzenden van SignRequest: Alexion CRM zal voordat het document wordt opgestuurd naar SignRequest automatisch een nieuwe document versie maken. Met dit vinkje kan je dit uitschakelen. Lees meer over meerdere document versies in onze FAQ: Hoe kan ik meerdere versies van een document maken?
  6. Klik vervolgens op Oké om het Instellingscherm af te sluiten

Verdere informatie

Hoe verstuur ik een SignRequest?

Hoe kan ik de status van een SignRequest bijwerken?

Hoe zorg ik ervoor dat SignRequest automatisch herkent waar een handtekening moet worden ingevuld?

Meer FAQ's

Scroll to Top