FAQ

Veelgestelde vragen over het Alexion CRM

Wordt het (factuur)volgnummer automatisch teruggezet bij verwijderen van een document?

Bij een Sjabloon kan je een Volgnummer instellen. Dat kan handig zijn voor het maken van facturen of offertes. Vanaf Alexion CRM Online versie 6.2 kan deze automatisch tijdens het verwijderen van een document worden verlaagd. Versies daarvoor moet het met de hand.

  • Alexion CRM 3.0 en hoger
  • Alexion CRM Online 6.2 en hoger

In deze versie kun je handmatig het volgnummer verlagen, na het verwijderen van een document.  Hier volgt een stappenplan.

  1. Ga in de boomweergave naar Hulptabellen > Volgnummers
  2. Open het volgnummer waarvan het nummer moeten worden aangepast.
  3. Klik op Bewerken
  4. Verlaag het Laatst gebruikte Volgnummer met 1
  5. Klik op Opslaan

In deze versie is het mogelijk om automatisch het volgnummer te laten verlagen tijdens het verwijderen van een correspondentie.

Als het volgnummer het laatste gebruikte nummer is, zal tijdens het verwijderen de volgende optie beschikbaar zijn:

Indien het geel gemarkeerde vinkje wordt aangevinkt, zal Alexion CRM zelf het volgnummer verlagen.

Als het een oudere factuur is (en er zijn al nieuwere facturen gemaakt) dan valt er dus een “gat” volgnummer in de nummering van de factuurnummers.

Meer FAQ's

Scroll to Top