Met de telefoniekoppeling met Bubble krijg je gegevens uit het CRM te zien als een klant jou belt. Ook kan je een koppeling met google instellen. Dat is met name handig als je een telefoontje krijg van een (potentiële) klant die nog niet in het CRM staat.
Stappenplan Bubble installeren en configureren
In onderstaande stappen wordt uitgelegd hoe je de software kan installeren en configureren.
Bubble software downloaden
Als eerste ga je de Bubble software downloaden. Bij de aanvraag van de Alexion CRM – Bubble koppeling krijg je inloggegevens toegezonden en ook een downloadlink. Op de website van Red Cactus kan je nog extra informatie vinden.
Inloggen
Na de installatie van de Bubble software kan je in loggen, dat doe je met de gegevens die je ontvangen hebt in de e-mail.
CRM connector instellen
Nadat je bent ingelogd kan je de CRM koppelingen in gaan stellen, dat doe je onder het “kopje” CRM Connectors.
In onderstaand voorbeeld is dat onder stap 1. ingesteld op Alexion CRM en optioneel in stap 2. op Google.
Het Notiescherm instellen
Als laatste ga je instellen wat je wilt zien in de pop-up die naar voren komt als je gebeld wordt.
Pop-up settings
Geef hier aan waar je de pop-up op het scherm wilt zien.
Notificatie content
Hiermee stel je in wat je te zien krijgt in de pop-up. Onderstaande gegevens kan je gebruiken als je de koppeling met Alexion CRM én google hebt ingesteld. Als je alleen de Alexion CRM koppeling hebt ingesteld, kan je de google_ velden weglaten.
${direction} ${number_international_ws} ${google_name}${alexion_name} ${google_address}${alexion_firstname} ${alexion_lastname} ${google_postal_code} ${google_city} ${google_website}${alexion_note} Laatste contact ${last_call_datetime} Was met ${last_call_user}
Hierdoor krijg je in de pop-up notitie te zien:
Incoming +31507833333
Alexion Software
AnToine van Maarle
Alexion Software verzorgt ons CRM programma.
Je kan met hun contact opnemen via het chatvenster in Alexion CRM.
Laatste contact 11 nov. 2021
Was met xxxxx xxx xxxxx
Action buttons (Actieknoppen)
Stel de eerste button in op “Alexion CRM – View Card” zodat je in de pop-up een knop krijgt waarmee je direct de betreffende kaart in Alexion CRM kan openen. Zorg dat je de knop ook op “Enabled” zet.
Daarnaast zijn er ook opties om het telefoontje te beantwoorden. Die kan je onder een van de andere knoppen instellen.