FAQ

Veelgestelde vragen over het Alexion CRM

Alexion geeft aan dat ik een incorrect klantnummer heb

Tijdens het invoeren van de registratiesleutel komt de volgende foutmelding:

Iedere licentie van Alexion CRM die wordt aangevraagd heeft een eigen uniek klantnummer. Tijdens de eerste keer invoeren van een licentie wordt dit klantnummer opgeslagen in de database.

Het doel hiervan is tweeledig:

  • Ten eerste is elke database aan één klant gekoppeld.
  • Ten tweede is het niet mogelijk voor een klant om elk half jaar een nieuwe licentie aan te vragen en toch gratis gebruik te maken van de laatste versie.

Mogelijkheden:

A) Gebruik de licentie die bij de database hoort

Maak gebruik van de licentie die aan deze database is gekoppeld. Annuleer het invoeren van de nieuwe registratie sleutel, en ga opnieuw naar het registratiescherm. Hierbinnen vindt u het klantnummer van deze database, en het email adres waarop deze is geregistreerd.

Via dit email adres kunt u uw registratiegegevens en uw accountgegevens van Alexion CRM opvragen. Vervolgens kunt u op dit account eventueel extra gebruikers of modules aanschaffen.

B) Gebruik de nieuwe licentie

Indien u toch een licentie met een ander klantnummer wilt gebruiken dient u contact op te nemen met Alexion Software.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u dit wilt. Hier zijn mogelijk kosten aan verbonden.

  1. U heeft tijdens de testversie meerdere licenties aangevraagd, en heeft een module/updates aangeschaft op de verkeerde licentie
  2. U heeft tijdens het testen een andere licentie gebruikt, zoals van een bevriend bedrijf of van een testaccount van een medewerker, en u wenst nu de licentie op de naam van het bedrijf te gebruiken.
  3. U heeft vroeger een testlicentie gedownload, en daarna het programma jarenlang niet gebruikt. Nu wenst u het opnieuw te testen en te gebruiken.
  4. U heeft een nieuwe gratis licentie aangevraagd, en wilt uw oude database gebruiken met de nieuwste versie zonder updates te betalen.

Oplossingen:

In de eerste twee gevallen kan na contact met Alexion Software gezorgd worden dat het klantnummer van de database wordt aangepast.

In de laatste twee gevallen heeft u verschillende opties:

  1. Werken met een nieuwe, lege, database. Door de oude database te verwijderen, en het programma opnieuw te installeren zal er een nieuwe lege database beschikbaar zijn om een frisse start mee te maken.
  2. Een updatelicentie kopen voor Alexion CRM, op het klantnummer dat in de database staat. Dit kan via de webshop of door contact op te nemen met Alexion CRM. Hierdoor kunt u de nieuwste versie van Alexion CRM gebruiken.
  3. Een oudere versie van Alexion CRM gebruiken. Deze is te downloaden op de website. Bij elke versie staat een datum vermeld. De updatedatum in uw huidige licentie dient nieuwer te zijn dan de datum die bij een versie vermeld is.

Zoekwoorden

Deze FAQ wordt gevonden op: licentie, registratiesleutel, sleutel, foutieve, foute, ongeldige, registratie, licentiesleutel, licence, license, incorrect, klantnummer, klant, id, klant-id, klantid

Meer FAQ's

Scroll to Top